Sådan søger du tilskud
Inden du går i gang med din ansøgning, er det en god idé at læse om de aktuelle temaer, som puljen støtter. Du skal være opmærksom på, at der gælder forskellige kriterier for tilskud til de enkelte temaer.
Ansøgningen skal indeholde
- Kort beskrivelse af projektets formål, målgruppe, aktiviteter og organisering. Uddybende beskrivelser, fotos, samarbejdsaftaler mv. kan vedlægges som bilag. Det er en god idé at tage afsæt i de spørgsmål, der fremgår af afsnittet "Hvad lægger vi vægt på?" under det tema, du søger.
- Tidsplan for projektets udførelse.
- Budget - overslag over udgifter og indtægter/bidrag til projektet (uddybende budget må gerne vedlægges som bilag). Momsregistrerede bedes angive budget ekskl. moms.
Vi anbefaler, at du læser vejledningen til ansøgningsskemaet, før du udfylder det:
Udfyld og indsend din ansøgning
Ansøgningen udfyldes og indsendes i det elektroniske ansøgningsskema.
Efter at have udfyldt oplysningerne om ansøger og trykket på Fortsæt-knappen, vil din ansøgning automatisk blive gemt, så du senere kan logge ind og fortsætte din ansøgning.
Vær opmærksom på, at bilag først indsendes, når du indsender din ansøgning. Vent derfor med at vedhæfte bilag, til du er klar til at indsende din ansøgning.
Når du har indsendt ansøgningen, vil du modtage en mail med kopi af ansøgningen.
Sådan behandles ansøgninger
Sagsbehandlingen varer normalt 2-4 måneder fra ansøgningsfristen.
Når en ansøgning er modtaget, foretages en vurdering af, om den indeholder de nødvendige oplysninger. Dette vil i nogle tilfælde medføre, at ansøger bliver bedt om yderligere oplysninger eller forklaringer.
Hver ansøgning behandles af minimum én sagsbehandler. Når sagsbehandlingen er godkendt af den faglige leder af udlodningsadministrationen, er det Friluftsrådets bestyrelse, som foretager den endelige afgørelse.
Umiddelbart efter bestyrelsesmødet får ansøgerne meddelelse om udfaldet per mail og brev. I tilfælde af afslag gives en begrundelse.